M(16) had een aantal maanden terug op het congres ivm kwaliteitsvol onderwijs een sessie van Luk Dewulf gevolgd en was enthousiast. De talententoolbox stond al enige tijd op onze verlanglijst, en vorige week is hij eindelijk aangekomen. M wou er gelijk mee aan de slag. D(11) liep zich wat te vervelen en wou ook wel meedoen.
Ze bespraken of bepaalde talenten in meer of mindere mate bij hen aansloten en konden ook van medestudenten benoemen welke talent ze hadden. Ze gaven elkaar feedback, bekeken in welke context hun talent zich thuisvoelt en welke hefboomvaardigheden ze kunnen inzetten.
Zoals vaker, meerdere keren per dag gebeurt, raken anderen geïnteresseerd en komen meekijken/luisteren. Ma (14) nam aandachtig de vragenlijst door. E(9) was vooral geboeid door de 'talent'-namen en wou die allemaal lezen. D(11) helpt hem, geeft tips, moedigt aan en ondersteunt hem.
Vleeshoop
Heerlijk weer lokte velen naar buiten en zand en water werden gekoesterd. Welkom in ons restaurant, welke taart wil u eten, wilt u daar ook een kopje thee bij?

Carll Cneut en tekenen

C(6) gaat aan de slag met 1 van de vele 'tekenboeken' die we liggen hebben: "Kijk het is eigenlijk een beetje zoals een printer, ik maak een kopie."
Geen opmerkingen:
Een reactie posten