vrijdag 20 maart 2015

Een (heel klein deel van een) week in beeld

Talententoolbox

M(16) had een aantal maanden terug op het congres ivm kwaliteitsvol onderwijs een sessie van Luk Dewulf gevolgd en was enthousiast. De talententoolbox stond al enige tijd op onze verlanglijst, en vorige week is hij eindelijk aangekomen. M wou er gelijk mee aan de slag.  D(11) liep zich wat te vervelen en wou ook wel meedoen.
Gefocust gingen we aan de slag met de sneltest: 39 vragen die je een beeld geven op je talenten. M gaf uitleg aan D als hij bepaalde zaken niet begreep, gaf voorbeelden, etc.
Ze bespraken of bepaalde talenten in meer of mindere mate bij hen aansloten en konden ook van medestudenten benoemen welke talent ze hadden. Ze gaven elkaar feedback, bekeken in welke context hun talent zich thuisvoelt en welke hefboomvaardigheden ze kunnen inzetten.
Zoals vaker, meerdere keren per dag gebeurt, raken anderen geïnteresseerd en komen meekijken/luisteren. Ma (14) nam aandachtig de vragenlijst door. E(9) was vooral geboeid door de 'talent'-namen en wou die allemaal lezen. D(11) helpt hem, geeft tips, moedigt aan en ondersteunt hem.




Vleeshoop
Jongens van verschillende leeftijden (tss 5 en 13) besluiten samen een spel te spelen:vleeshoop Iedereen haakt zich aan elkaar vast, en een ander moet de menselijke ketting proberen te breken. Teambuilding, afspraken maken, overleggen en aanmoediging.











Taarten bakken

Heerlijk weer lokte velen naar buiten en zand en water werden gekoesterd. Welkom in ons restaurant, welke taart wil u eten, wilt u daar ook een kopje thee bij?




















Carll Cneut en tekenen
Lang naar uitgekeken, en vrijdag 13/3 was het zo ver, we gaan met een groep de tentoonstelling van Carll Cneut bezoeken. Jong en oud genieten van de mooie, wonderbaarlijke verhalen verteld door Wouter Deprez. Helaas zit Carll Cneut thuis met de griep. Sommige deelnemers blijven een beetje op hun creatieve honger zitten, maar plannen voor iets nieuws broeden al.










C(6) gaat aan de slag met 1 van de vele 'tekenboeken' die we liggen hebben: "Kijk het is eigenlijk een beetje zoals een printer, ik maak een kopie."









Geen opmerkingen:

Een reactie posten